huid

5 Tips voor een natuurlijke Verzorging van de huid!

Voldoende water drinken en gezonde voeding helpen bij het behouden van een fris en jeugdige huid. Bij deze richtlijnen is het natuurlijk ook belangrijk om voldoende te bewegen. Naast deze actieve en gezonde levensstijl is het ook interessant om te zorgen voor een goede huidverzorging. 

Ons uiterlijk wordt natuurlijk beïnvloed door onze emotionele gemoedstoestand. En daarnaast ook van onze organen. Met name de maag, nieren, lever en longen. Deze zorgen ervoor dat alles verwerkt wordt. Voedingsmiddelen die ontstekingen in ons lichaam stimuleren of veroorzaken moeten worden vermeden. Helaas zijn er verschillende voedingsmiddelen die een negatieve impact hebben op ons lichaam. Denk maar aan koffie, vleeswaren, producten van witte bloem, slechte vetten, suiker, gefrituurde voeding enzoverder. 

water en de huid

Het effect van drinkwater op de huid

Als we genoeg water drinken, wordt de huid steviger. Dus wanneer we genoeg water opnemen, zullen er minder zichtbaar rimpels te zien zijn. Nog een reden waarom water drinken zo belangrijk is, is voor de celregeneratie. Wanneer uitdroging optreedt, ziet de huid er dof uit en minder stevig. Ze verliest haar glans.

olijfolie

Olijfolie en de celregeneratie

Olijfolie is uitstekend om het de huid vernieuwt. Maar ook rimpels verzacht, littekens en striae helpt bestrijden. Met zijn unieke formule beschermt het het haar, nagels, lippen en de huid. Het is rijk aan polyfenol, vitamine A en E. En heeft een ideaal gehalte aan vetzuren omga 3, 6 en 9.

huid en tomaten

Tomaten beschermen tegen Uv-straling

Tomaten zijn rijk aan lycopeen, dat werkt als een interne bescherming. De weerstand tegen zonnestralen verhoogt hierdoor. Tomaten zijn aan de andere kant ook rijk aan vitamines en minerelen. Vitamines A, B1, B2, B5 en mineralen kalium, mangaan, ijzer en koper. Niettemin beschermen en voeden deze de huid en het lichaam.

huid en granaatappel

Granaatappels voeden de huid

De antioxidanten in de schil en -sap zijn vier keer sterker dan die van groene thee of rode wijn. Bovendien zijn granaatappels rijk aan vitamine A, C en E. En aan de mineralen kalium, foliumzuur en ijzer. Dankzij deze talrijke voedingsstoffen wordt de granaatappel veel gebruikt in verzorgingsproducten.

Druiven en zijn zeer effectief antioxidant

Druiven en druivenpitten zijn rijk aan vitamines, mineralen, polyfenol en fruitzuren. Ze beschermen met hun zeer effectief antioxidant de huid tegen veroudering. Druiven kan je dus zien als een hulmiddel bij een antiverouderingsbehandeling. Ze zorgen ervoor dat de huid er zeer gezond en jeugdig blijft uitzien.

appel

appels helpen tegen veroudering

Het eten van appels met de schil helpt bij het ontgiften. En het regenereren van de cellen. Zo kan je ze zien als een anti verouderingsbehandeling. Appels stimuleren de stofwisseling. Ze zorgen ervoor dat ongewenste stoffen uit lichaam verdwijnen. Het zuur dat in appels aanwezig is, verwijdert de dode huidcellen. En de onzuiverheden in de poriën. Zo wordt de huid gladder en steviger.